Χρήσιμες Πληροφορίες

Πως καλούμε το Κέντρο Διαχείρισης του Αυτοκινητοδρόμου

Το Κέντρο Διαχείρισης του Αυτοκινητοδρόμου λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, 365 ημέρες το χρόνο.

Μπορούμε να καλέσουμε το Κέντρο από το κινητό μας, εφόσον οδηγούμε στον αυτοκινητόδρομο, καλώντας τον Αριθμό Έκτακτης Ανάγκης 1075*.

Όταν συνδεθούμε με το Κέντρο, θα πρέπει να ενημερώσουμε τον χειριστή που θα λάβει το τηλεφώνημά μας σε ποιο σημείο του αυτοκινητόδρομου βρισκόμαστε, δίνοντας την κατεύθυνση (προς Αθήνα ή προς Θεσσαλονίκη) και τη χιλιομετρική μας θέση. Εάν δε γνωρίζουμε τη χιλιομετρική μας θέση, δίνουμε το όνομα του προηγούμενου κόμβου ή όποιο άλλο χαρακτηριστικό μπορεί να βοηθήσει στον εντοπισμό μας.

Εναλλακτικά, με το Κέντρο Διαχείρισης Αυτοκινητόδρομου μπορούμε να επικοινωνήσουμε από τα (κίτρινα) Τηλέφωνα Έκτακτης Ανάγκης, που έχουν εγκατασταθεί σε χώρους στάθμευσης και στον Αυτοκινητόδρομο, ανά περίπου 2 χιλιόμετρα.

Πατάμε το κουμπί και περιμένουμε μέχρι να συνδεθούμε με το Κέντρο Διαχείρισης Αυτοκινητόδρομου. Στην περίπτωση αυτή, το Κέντρο Διαχείρισης του Αυτοκινητόδρομου έχει τη δυνατότητα να εντοπίσει αυτόματα την ακριβή μας θέση, χωρίς να χρειαστεί να το ενημερώσουμε εμείς σχετικά.

 

* Σύμφωνα με την απόφαση της ΕΕΤΤ Αριθμ. 966/2 – ΦΕΚ 5266/Β/30-11-2020, ενημερώνουμε τους χρήστες μας ότι η κλήση στο 1075 υπόκειται στην Τιμολογιακή Πολιτική που εφαρμόζει έκαστος πάροχος   κινητής και σταθερής τηλεφωνίας. Για την πληρέστερη ενημέρωσή σας, θα πρέπει να ανατρέξετε στην ιστοσελίδα του παρόχου σας και στην ιστοσελίδα του Παρατηρητηρίου Τιμών, Τηλεπικοινωνιακών και Ταχυδρομικών Προϊόντων Λιανικής της ΕΕΤΤ.

 

Οδική βοήθεια στον αυτοκινητόδρομο

Η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου συνεργάζεται με εταιρείες περισυλλογής οχημάτων που δραστηριοποιούνται στο τομέα της μεταφοράς ή/και παροχής οδικής βοήθειας οχημάτων (π.χ. εταιρείες οδικής βοήθειας), για την απομάκρυνση οχημάτων που έχουν τυχόν ακινητοποιηθεί εντός του αυτοκινητόδρομου και επηρεάζουν την εύρυθμη και ασφαλή λειτουργία του.

Η ακινητοποίηση οχήματος, παρόντος του οδηγού, μπορεί να οφείλεται σε:

  • Μηχανική ή άλλου είδους βλάβη
  • Σύγκρουση με υλικές ζημιές ή ατύχημα με τραυματίες
  • Παραβίαση νόμου (παρουσία της Αστυνομίας)

Αρμοδιότητα και ευθύνη των μονάδων περισυλλογής είναι η μεταφορά του ακινητοποιημένου οχήματος, χωρίς χρέωση του χρήστη, στο πλησιέστερο ασφαλές σημείο εκτός του κυκλοφορούμενου χώρου του αυτοκινητοδρόμου. Τέτοια σημεία μπορεί να είναι στο εξωτερικό οδικό δίκτυο ή σε κάποια νόμιμη και ασφαλή θέση στάθμευσης εντός του ΚΕΠ (π.χ. σε χώρους στάθμευσης, σε ΣΕΑ κλπ).

Στη συνέχεια ο χρήστης έχει τη δυνατότητα λήψης οδικής βοήθειας από οποιαδήποτε εταιρεία παροχής οδικής βοήθειας. Στην περίπτωση που ο χρήστης είναι ήδη συμβεβλημένος με εταιρεία οδικής βοήθειας οφείλει να το γνωστοποιήσει στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, ο οποίος θα καθοδηγήσει την εταιρεία οδικής βοήθειας του χρήστη (ανάλογα με τη θέση του συμβάντος, τις επικρατούσες συνθήκες κυκλοφορίας και ασφάλειας, την ετοιμότητα της εταιρείας οδικής βοήθειας, κλπ), είτε επιτρέποντάς της να επέμβει στο σημείο του συμβάντος, είτε πληροφορώντας την για το σημείο στο οποίο οι μονάδες περισυλλογής του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου θα μεταφέρουν το όχημα.

Οποιαδήποτε τυχόν πρόσθετη υπηρεσία (π.χ. τυχόν μεταφορά στον τελικό προορισμό), πέραν των προαναφερθέντων υπηρεσιών, παρασχεθεί στον χρήστη από τις μονάδες περισυλλογής του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου, θα γίνεται με μέριμνα, ευθύνη και δαπάνη του χρήστη.