Οδηγώντας σε κανονικές συνθήκες

1 Οδηγώντας στον Αυτοκινητόδρομο

Οδηγώντας στον Αυτοκινητόδρομο

  • Τηρούμε πάντα τα όρια ταχύτητας, όπως αυτά διαμορφώνονται από τη σήμανση, στατική (ρυθμιστικές πινακίδες) ή ηλεκτρονική (πινακίδες μεταβλητών μηνυμάτων, μεταβλητού ορίου ταχύτητας, ελέγχου λωρίδας κλπ). Η ηλεκτρονική σήμανση έχει την ίδια ισχύ με τη στατική, ενώ σε περίπτωση που διαφέρουν, υπερισχύει η δυναμική σήμανση.
  • Διατηρούμε απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα.
  • Οδηγούμε πάντα στη δεξιά λωρίδα. Χρησιμοποιούμε τη μεσαία λωρίδα μόνο όταν η κυκλοφορία στη δεξιά λωρίδα κινείται πιο αργά από όσο επιθυμούμε να κινηθούμε. Χρησιμοποιούμε την αριστερή λωρίδα μόνο για προσπέραση. Με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζεται η ομαλή ροή της κυκλοφορίας και μειώνεται ο κίνδυνος ατυχημάτων.
  • Δεν οδηγούμε και δεν σταματάμε στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.). Η κυκλοφορία και στάθμευση στη Λ.Ε.Α. είναι παράβαση του Κ.Ο.Κ. και τιμωρείται με πρόστιμο. Οδηγώντας στη Λ.Ε.Α. εμποδίζουμε τη διέλευση των οχημάτων έκτακτης ανάγκης. Σταματάμε μόνο με εντολή της Τροχαίας, ή σε έκτακτη ανάγκη και εφόσον δεν είναι δυνατόν να μετακινήσουμε το όχημά μας μέχρι τον επόμενο χώρο στάθμευσης.
    Διαβάστε περισσότερα για την Λ.Ε.Α.
  • Πλησιάζοντας τους Σταθμούς Διοδίων μειώνουμε ταχύτητα και σταματάμε ακινητοποιώντας τελείως το όχημά μας. Υπάρχει περίπτωση προσωπικό της Εταιρείας να διασχίζει τις λωρίδες. Δεν σταθμεύουμε στις χοάνες των σταθμών διοδίων γιατί έτσι επιβαρύνουμε την ομαλή λειτουργία τους.
  • Σε περίπτωση κυκλοφοριακής συμφόρησης, ανάβουμε τα προειδοποιητικά φώτα (alarm) για να ειδοποιήσουμε τους επερχόμενους οδηγούς.
  • Δεν πετάμε σκουπίδια από το παράθυρο, διότι είναι παράνομο και επικίνδυνο για την κυκλοφορία και το περιβάλλον.

ΠΡΟΣΟΧΗ:

  • Δεν χρησιμοποιούμε το κινητό μας όσο οδηγούμε. Εάν είναι απαραίτητο, μιλάμε μόνο μέσω Bluetooth ή συστήματος ανοιχτής ακρόασης. Εφόσον πρέπει να
    χρησιμοποιήσουμε το κινητό μας τηλέφωνο, σταθμεύουμε στον πλησιέστερο χώρο στάθμευσης ή Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Σ.Ε.Α.) και το χρησιμοποιούμε.
  • Δεν κινούμαστε αντίθετα στην κυκλοφορία ή με την όπισθεν. Η κίνηση αντίθετα στη φορά της κυκλοφορίας είναι παράβαση του Κ.Ο.Κ. και τιμωρείται με πρόστιμο . Σε περίπτωση που για οποιοδήποτε λόγο δεν καταφέρουμε να βγούμε από τον κόμβο που θέλουμε, συνεχίζουμε την πορεία μας μέχρι τον επόμενο κόμβο που επιτρέπεται η έξοδος.
  • Κάνουμε διάλειμμα κάθε δύο ώρες, ή αμέσως μόλις αισθανθούμε κούραση, ανεξάρτητα με το πόσο κοντά βρισκόμαστε στον προορισμό μας. Υπάρχουν Χώροι
    Στάθμευσης με τουαλέτες και Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Σ.Ε.Α.) σε όλο το μήκος του αυτοκινητοδρόμου.

2 Οδηγώντας στις σήραγγες

Οδηγώντας στις σήραγγες

Όταν πλησιάζουμε σε σήραγγα:

  • Ελέγχουμε την επάρκεια του καυσίμου και τις ενδείξεις του αυτοκινήτου.
  • Τηρούμε πιστά τη φωτεινή σηματοδότηση και τα όρια ταχύτητας.
  • Ανάβουμε τα μεσαία φώτα (διασταύρωσης).
  • Βγάζουμε τα γυαλιά ηλίου.

Όταν οδηγούμε εντός της σήραγγας:

  • Τηρούμε πιστά τη φωτεινή σηματοδότηση και τα όρια ταχύτητας.
  • Τηρούμε τις αποστάσεις ασφαλείας (50 μέτρα για τα ΙΧ και 100 μέτρα για τα φορτηγά), ακόμα και εάν κινούμαστε αργά.
  • Σε περίπτωση στάσης, κρατάμε απόσταση τουλάχιστον 5 μέτρων από το προπορευόμενο όχημα.
  • Δεν κάνουμε αναστροφή και δεν κινούμαστε με όπισθεν. Αποφεύγουμε τις άσκοπες αλλαγές λωρίδας.
  • Δεν σταματάμε εντός της σήραγγας, παρά μόνο σε περίπτωση ανάγκης ή κινδύνου.
  • Δεν οδηγούμε ή σταματάμε στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.), παρά μόνο σε περίπτωση κινδύνου ή βλάβης στο όχημα.

Δείτε το ενημερωτικό φυλλάδιο